A partnereink sikere, a mi sikerünk!

Tevékenység

I. Számviteli és adózási feladatok

 A számviteli törvény szerinti számviteli rend kialakítása.

 A számviteli munka folyamatos végzése, akár a megbízó telephelyén.
 A törvény által előírt analitikus (tárgyi eszköz, beruházás, vevő-szállító, stb), és főkönyvi nyilvántartások vezetése.
 Az adótörvények szerinti adózási rend betartása, áfa, szja, társasági adó és egyéb adók bevallási kötelezettségének teljesítése.
 A vállalkozások értesítése az aktuális fizetendő adókról, egyéb befizetési kötelezettségekről és esedékes adóelőlegekről.
 A vállalkozások részére havi rendszerességgel a főkönyvi kivonat, az eredménykimutatás és a mérleg elkészítése, átadása.
 Költséghelyes könyvelés esetén költséghelyre vonatkozó lekérdezések elkészítése.
 A vállalkozások képviselete adóhatóságok előtt.
 A vállalkozások önellenőrzéseinek elkészítése, önellenőrzési pótlék kiszámítása.
 A könyvelés könyvvizsgálatra való előkészítése. Biztosítjuk a könyvvizsgáló részére a folyamatos munkavégzés lehetőségét.
 Az év végi adóbevallások, adatközlések elkészítése.
 Az év végi könyvviteli beszámoló (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet) elkészítése.


II. Bérszámfejtés, társadalombiztosítási feladatok
 A bérszámfejtés és bérelszámolás elkészítése, a társadalombiztosítás által előírt járulékok és hozzájárulások megállapítása.
 Egyszerűsített foglalkoztatásban résztvevők bérszámfejtése.
 A vállalkozások értesítése az aktuális fizetendő adókról, társadalombiztosítási járulékokról egyéb befizetési kötelezettségekről.
 Munkaviszonyos dolgozók változás-bejelentésének elkészítése, leadása.

 

 

III. Nem rendszeres, külön megállapodás alapján végzett megbízások

1.Adótanácsadás
 Cégalapítás előtti döntések optimalizálása.
 Fontos gazdasági lépések előtt döntési változatok elkészítése.
 Vitás ügyekben, az adóhatóság előtti képviselet.
 Adószakértői munka áfa, szja, társasági adó, KIVA, KATA területén.
 Cégátalakítás (egyesülés, beolvadás, szétválás) teljes körű intézése.
 KIVA, KATA szerinti adózásra való áttérés számítása.
 Osztalék optimalizálása.

2. Szabályzatok készítése, aktualizálása
 Számviteli politika
 Értékelési szabályzat
 Leltározási szabályzat
 Pénzkezelési szabályzat
 Bizonylati szabályzat
 Számlarend


3. Tőkebevonás
 Hitelkérelmek elkészítésében való közreműködés.
 Pályázatok elkészítésében való közreműködés.

4. Egyéb feladatok
 Egyszerűsített foglalkoztatásban résztvevők bejelentése.
 A vállalkozás részére alkalmas könyvvizsgáló megkeresése.
 Számlázás.
 Statisztikák elkészítése, amennyiben a számviteli alapadatokból a szükséges adattartalom kinyerhető.
 Az iroda által alkalmazott szoftverekkel a megbízó igényeihez igazított lekérdezések, listák és riportok készítése.
 Az önadózásra kötelezett magánszemélyek szja-bevallásának elkészítése.
 A megbízás időszakát megelőző évekre vonatkozó számviteli elszámolások, bevallások és önellenőrzések elkészítése.
 

Hírek

Fizetés nélküli szabadságon lévők biztosítása
A veszélyhelyzet időszakában fizetés nélküli szabadságon lévő munkavállaló egészségügyi szolgáltatás igénybevételére jogosult. Ezért a munkáltató 2020. május 1-jétől köteles az egészségügyi szolgáltatási járulékot bevallani és megfizetni a fizetés nélküli szabadságon lévő dolgozója után.

Szociális hozzájárulási adó csökkentése 2020.07.01-től - KIVA csak jövőre
A szocho mértéke a második félévtől 17,5%-ról 15,5%-ra csökken. Ennek hatására a főállású KATÁS vállalkozók ellátási alapja havi 102 ezer Ft-ra, illetve a 75 ezer Ft-os adó esetén 170 ezer Ft-ra emelkedik. A KIVA szerinti adó 1% pontos csökkentése csak 2021.január 1-jétől lép életbe.

Csökkentett munkaidős foglalkoztatás támogatása
A kormány alapelve, csak azok a munkavállalók, munkáltatók kapnak támogatást, akik esetében a munkaviszony megmarad, illetve fenntartható. A rendelet értelmében csökkentett munkaidőnek minősül a munkaszerződésben rögzített munkaidő csökkentése, ha háromhavi átlagban eléri a módosítás előtti munkaidő 25%-át, de nem haladja meg annak a 85%-át. A rendelkezés értelmében tehát a napi 8 órás munkaidő napi 2 órára és legfeljebb napi 6,8 órára történő csökkentése esetén lehet kérelmezni a munkavállalók bértámogatását. A támogatási rendszerről bővebb információt a https://nfsz.munka.hu/cikk/601/ honlapon található. Kérje irodánk segítségét a rendelet értelmezésében!

2019. évi beszámoló közzéttétel legkésőbb 2020. szeptember 30-ig
A társaságok lehetőséget kapnak, hogy a 2020. május 31-ig leadandó beszámolójukat 2020. szeptember 30-ig teljesítsék. Irodánk az eredeti májusi közzétételi határidőt szeretné betartani. Ezért továbbra is kérjük a beszámoló elkészítéséhez minden partnerünk közreműködését.

Ajánlatkérés

Válaszoljon a kérdésekre, hogy el tudjuk Önnek küldeni ajánlatunkat.


 Ajánlatkérés 

Elérhetőség

Pécs, Petőfi Sándor u. 29/1.


Központi elérhetőségek

  • Telefax: 72/313-993
  • e-mail: larix@larixaudit.hu


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő és szerda: 12-16 óra között
  • Többi munkanap: 8-12 óra között