A partnereink sikere, a mi sikerünk!

Tevékenység

I. Számviteli és adózási feladatok

 A számviteli törvény szerinti számviteli rend kialakítása.

 A számviteli munka folyamatos végzése, akár a megbízó telephelyén.
 A törvény által előírt analitikus (tárgyi eszköz, beruházás, vevő-szállító, stb), és főkönyvi nyilvántartások vezetése.
 Az adótörvények szerinti adózási rend betartása, áfa, szja, társasági adó és egyéb adók bevallási kötelezettségének teljesítése.
 A vállalkozások értesítése az aktuális fizetendő adókról, egyéb befizetési kötelezettségekről és esedékes adóelőlegekről.
 A vállalkozások részére havi rendszerességgel a főkönyvi kivonat, az eredménykimutatás és a mérleg elkészítése, átadása.
 Költséghelyes könyvelés esetén költséghelyre vonatkozó lekérdezések elkészítése.
 A vállalkozások képviselete adóhatóságok előtt.
 A vállalkozások önellenőrzéseinek elkészítése, önellenőrzési pótlék kiszámítása.
 A könyvelés könyvvizsgálatra való előkészítése. Biztosítjuk a könyvvizsgáló részére a folyamatos munkavégzés lehetőségét.
 Az év végi adóbevallások, adatközlések elkészítése.
 Az év végi könyvviteli beszámoló (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet) elkészítése.


II. Bérszámfejtés, társadalombiztosítási feladatok
 A bérszámfejtés és bérelszámolás elkészítése, a társadalombiztosítás által előírt járulékok és hozzájárulások megállapítása.
 Egyszerűsített foglalkoztatásban résztvevők bérszámfejtése.
 A vállalkozások értesítése az aktuális fizetendő adókról, társadalombiztosítási járulékokról egyéb befizetési kötelezettségekről.
 Munkaviszonyos dolgozók változás-bejelentésének elkészítése, leadása.

 

 

III. Nem rendszeres, külön megállapodás alapján végzett megbízások

1.Adótanácsadás
 Cégalapítás előtti döntések optimalizálása.
 Fontos gazdasági lépések előtt döntési változatok elkészítése.
 Vitás ügyekben, az adóhatóság előtti képviselet.
 Adószakértői munka áfa, szja, társasági adó, KIVA, KATA területén.
 Cégátalakítás (egyesülés, beolvadás, szétválás) teljes körű intézése.
 KIVA, KATA szerinti adózásra való áttérés számítása.
 Osztalék optimalizálása.

2. Szabályzatok készítése, aktualizálása
 Számviteli politika
 Értékelési szabályzat
 Leltározási szabályzat
 Pénzkezelési szabályzat
 Bizonylati szabályzat
 Számlarend


3. Tőkebevonás
 Hitelkérelmek elkészítésében való közreműködés.
 Pályázatok elkészítésében való közreműködés.

4. Egyéb feladatok
 Egyszerűsített foglalkoztatásban résztvevők bejelentése.
 A vállalkozás részére alkalmas könyvvizsgáló megkeresése.
 Számlázás.
 Statisztikák elkészítése, amennyiben a számviteli alapadatokból a szükséges adattartalom kinyerhető.
 Az iroda által alkalmazott szoftverekkel a megbízó igényeihez igazított lekérdezések, listák és riportok készítése.
 Az önadózásra kötelezett magánszemélyek szja-bevallásának elkészítése.
 A megbízás időszakát megelőző évekre vonatkozó számviteli elszámolások, bevallások és önellenőrzések elkészítése.
 

Hírek

Távmunka ideiglenes szabályozása
Kormányzati döntés alapján a dolgozók távmunkában foglalkoztathatók anélkül, hogy a Munka törvénykönyve és a Munkavédelmi törvény erre az esetre vonatkozó minden tételes szabályát be kellene tartani. E mellett a munkaadó megtérítheti a munkavállaló költségeit, melynek adómentes érteke maximum a havi minimálbér 10%-a, jelenleg 16.100,- Ft. Erről a két félnek írásban kell megállapodnia.

Kijárási tilalom idején végzett munka
A vészhelyzet idejére vonatkozik az a szabály, hogy este 8 és hajnali 5 óra között kijárási tilalom lépett életbe. Az érintett időszak alatt csak munkavégzés, vagy munkába járás miatt lehet közterületen tartózkodni, melynek jogosságát a munkáltatónak igazolni kell és a magánszemélynél a megfelelő dokumentumnak ott kell lenni. A központilag kiadott igazolás forma elérhető a dokumentumtár munkaügyi részében.

Vészhelyezethez kapcsolódó gazdasági intézkedések
A tavaszi intézkedésekhez hasonló ágazatok kerültek a segítségre szoruló ágazatok közé. A rendelet értelmében a veszélyeztetett vállalkozások esetén nem kell november hónapra fizetni szochot, szakképzési hozzájárulást és kivát. Ezen felül a vállalkozás a Munkaügyi központon keresztül bértámogatást kérhet, a bér maximum 50%-ig terjedhet.

Számlázás 8 napon belül
Az áfa-törvény szabályai szerint a számlát az abban foglalt gazdasági esemény teljesítésének időpontjáig, de legfeljebb a teljesítést követő 8 napon belül kell kiállítani. Mikor a teljesítés napját szállítólevél, teljesítés igazolás alapján határozzuk meg, akkor sok esetben előfordul, hogy nem állnak időben rendelkezésre a teljesítést igazoló okmányok. Ez esetben dokumentálni kell, hogy az alapdokumentumok mikor kerültek a számlát kibocsátó rendelkezésére és innen indul a 8 nap. Ha a felek időszaki elszámolásban állapodtak meg, akkor a teljesítés időpontja sajátos módon van kiszámítva, de ebben az esetben is igaz, hogy a teljesítést követő 8 nap áll rendelkezésre a számlázásra. Ezzel a módszerrel sok esetben biztonsággal megoldható a 8 napon belüli számlázás.

Ajánlatkérés

Válaszoljon a kérdésekre, hogy el tudjuk Önnek küldeni ajánlatunkat.


 Ajánlatkérés 

Elérhetőség

Pécs, Petőfi Sándor u. 29/1.


Központi elérhetőségek

  • Telefax: 72/313-993
  • e-mail: larix@larixaudit.hu


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő és szerda: 12-16 óra között
  • Többi munkanap: 8-12 óra között