A partnereink sikere, a mi sikerünk!

Tevékenység

I. Számviteli és adózási feladatok

 A számviteli törvény szerinti számviteli rend kialakítása.

 A számviteli munka folyamatos végzése, akár a megbízó telephelyén.
 A törvény által előírt analitikus (tárgyi eszköz, beruházás, vevő-szállító, stb), és főkönyvi nyilvántartások vezetése.
 Az adótörvények szerinti adózási rend betartása, áfa, szja, társasági adó és egyéb adók bevallási kötelezettségének teljesítése.
 A vállalkozások értesítése az aktuális fizetendő adókról, egyéb befizetési kötelezettségekről és esedékes adóelőlegekről.
 A vállalkozások részére havi rendszerességgel a főkönyvi kivonat, az eredménykimutatás és a mérleg elkészítése, átadása.
 Költséghelyes könyvelés esetén költséghelyre vonatkozó lekérdezések elkészítése.
 A vállalkozások képviselete adóhatóságok előtt.
 A vállalkozások önellenőrzéseinek elkészítése, önellenőrzési pótlék kiszámítása.
 A könyvelés könyvvizsgálatra való előkészítése. Biztosítjuk a könyvvizsgáló részére a folyamatos munkavégzés lehetőségét.
 Az év végi adóbevallások, adatközlések elkészítése.
 Az év végi könyvviteli beszámoló (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet) elkészítése.


II. Bérszámfejtés, társadalombiztosítási feladatok
 A bérszámfejtés és bérelszámolás elkészítése, a társadalombiztosítás által előírt járulékok és hozzájárulások megállapítása.
 Egyszerűsített foglalkoztatásban résztvevők bérszámfejtése.
 A vállalkozások értesítése az aktuális fizetendő adókról, társadalombiztosítási járulékokról egyéb befizetési kötelezettségekről.
 Munkaviszonyos dolgozók változás-bejelentésének elkészítése, leadása.

 

 

III. Nem rendszeres, külön megállapodás alapján végzett megbízások

1.Adótanácsadás
 Cégalapítás előtti döntések optimalizálása.
 Fontos gazdasági lépések előtt döntési változatok elkészítése.
 Vitás ügyekben, az adóhatóság előtti képviselet.
 Adószakértői munka áfa, szja, társasági adó, KIVA, KATA területén.
 Cégátalakítás (egyesülés, beolvadás, szétválás) teljes körű intézése.
 KIVA, KATA szerinti adózásra való áttérés számítása.
 Osztalék optimalizálása.

2. Szabályzatok készítése, aktualizálása
 Számviteli politika
 Értékelési szabályzat
 Leltározási szabályzat
 Pénzkezelési szabályzat
 Bizonylati szabályzat
 Számlarend


3. Tőkebevonás
 Hitelkérelmek elkészítésében való közreműködés.
 Pályázatok elkészítésében való közreműködés.

4. Egyéb feladatok
 Egyszerűsített foglalkoztatásban résztvevők bejelentése.
 A vállalkozás részére alkalmas könyvvizsgáló megkeresése.
 Számlázás.
 Statisztikák elkészítése, amennyiben a számviteli alapadatokból a szükséges adattartalom kinyerhető.
 Az iroda által alkalmazott szoftverekkel a megbízó igényeihez igazított lekérdezések, listák és riportok készítése.
 Az önadózásra kötelezett magánszemélyek szja-bevallásának elkészítése.
 A megbízás időszakát megelőző évekre vonatkozó számviteli elszámolások, bevallások és önellenőrzések elkészítése.
 

Hírek

Gyermeket nevelők adóvisszatérítése
Megjelent az 560/2021. (IX.30.) Kormányrendelet, a gyermeket nevelő magánszemélyek adóvisszatérítéséről. A kedvezményt az veheti igénybe, aki családi kedvezményre jogosult. Fontos, hogy a szülők a gyermekkel egy lakcímen lakjanak. Kivétel azon elvált szülők, akik közös gyermekeiket felváltva gondozzák, és ezért 50%-50%-ban kapják a családi pótlékot, és ezzel megegyező arányban kapják a családi adókedvezményt. Ebben az esetben ők is jogosultak adóvisszatérítésre. Ha a feltételnek mindkét szülő, élettársi kapcsolatban élő megfelel, akkor a visszatérítést mindketten igénybe vehetik.

Távértékesítés szabályai - OSS
A távértékesítésről akkor beszélünk, ha magyar adóalany más tagállamba értékesít, nem adóalanyoknak (magánszemély, alanyi adómentes vállalkozás, adóalanynak nem minősülő szervezet), vagy olyan vállalkozásnak, amely nem közli a közösségi adószámát. Az adóalany 10.000 eurós értékhatárig dönthet arról, hogy távértékesítést milyen módon kívánja számlázni. Lehetősége van, hogy az értékhatárig magyar áfával számlázzon, de azt is megteheti, hogy első értékesítéstől kezdődően már regisztrál a NAV OSS rendszerébe.

Távmunka átmeneti szabályai
A 2021. július 3-án életbe lépett 487/2021. Kormányrendelet értelmében a veszélyhelyzet ideje alatt a munkaadó és a munkavállaló közös megegyezéssel eltérhet a Munka törvénykönyve távmunkavégzésre vonatkozó szabályaitól. Gyakorlatilag az átmeneti szabály legalizálni kívánja a „home office” munkavégzést, mely sok esetben azt jelenti, hogy munkavállaló a heti öt munkanapból csak egy-két napot tölt a munkahelyén. A távmunkavégzés eddigi szabályai csak az esetet fogadta el, ha a munkavégzés kizárólag a munkáltató telephelyétől elkülönült helyszínen történik.

NAV Online számla regisztráció
A NAV augusztus 26-án alapvetően megváltoztatta az Online Számla rendszer felületét. Az eddigi macerás regisztrációs kötelezettség megszűnik. Azon ügyvezető, aki eddig teljesítette a regisztrációs kötelezettségét, az a felületen csak „Bejelentkezés” gombbal tud továbblépni és az ügyfélkapuval tud bejelentkezni. Az újonnan alakult vállalkozások esetén sincs szükség regisztrációra, a vállalkozáshoz a NAV által rendelet ügyvezető, vagy meghatalmazott azonnal tud az Online Számla rendszerben technikai felhasználót létrehozni.

Ajánlatkérés

Válaszoljon a kérdésekre, hogy el tudjuk Önnek küldeni ajánlatunkat.


 Ajánlatkérés 

Elérhetőség

Pécs, Petőfi Sándor u. 29/1.


Központi elérhetőségek

  • Telefax: 72/313-993
  • e-mail: larix@larixaudit.hu


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő és szerda: 12-16 óra között
  • Többi munkanap: 8-12 óra között