A partnereink sikere, a mi sikerünk!

Tevékenység

I. Számviteli szolgáltatás
  • A számviteli törvény szerinti számviteli rend kialakítása.
  • A számviteli munka folyamatos végzése, akár a megbízó telephelyén.
  • A törvény által előírt analitikus (tárgyi eszköz, beruházás, vevő-szállító, stb), és főkönyvi nyilvántartások vezetése.
  • Az adótörvények szerinti adózási rend betartása, áfa, szja, társasági adó és egyéb adók bevallási kötelezettségének teljesítése.
  • A bérszámfejtés és bérelszámolás elkészítése, a társadalombiztosítási és egyéb rörvények által előírt járulékok és hozzájárulások megállapítása.
  • A vállalkozások értesítése az aktuális fizetendő adókról, járulékokról, egyéb befizetési kötelezettségekről és esedékes adóelőlegekről.
  • A vállalkozások kimenő számláinak elkészítése, kibocsátása. (Külön megállapodás szerint.)
  • A vállalkozások részére havi rendszerességgel a főkönyvi kivonat, az eredménykimutatás és egyéb kimutatások elkészítése, átadása.
  • A vállalkozások képviselete adóhatóságok előtt.
  • A vállalkozások önellenőrzéseinek elkészítése, beadása.
  • A könyvelés könyvvizsgálatra való előkészítése. Biztosítjuk a könyvvizsgáló részére a folyamatos munkavégzés lehetőségét.
  • Ha szükséges a vállalkozás részére alkalmas könyvvizsgálóra teszünk javaslatot.
  • Az év végi adóbevallások, adatközlések elkészítése.
  • Az év végi számviteli beszámoló (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet) elkészítése.
II. Adótanácsadás
  • Vállalkozás alapítása előtti döntési lehetőségek megbeszélése.
  • Fontos gazdasági döntések előtt döntési változatok elkészítése.
  • Vitás ügyekben, az adóhatóság előtti képviselet.
  • Adószakértői munka áfa, szja, társasági adó területén.
  • Társadalombiztosítási ügyekben való tanácsadás.
  • Cégátalakítás (egyesülés, beolvadás, szétválás) teljeskörü ügyintézése.
  • Osztalék optimalizálás.
III. Nem rendszeres jellegű megbízások
  • A számviteli törvény által előírt szabályzatok (számviteli politika, értékelési-, leltározási-, pénzkezelési-, bizonylati szabályzat, számlarend) elkészítése.
  • Hitelkérelmek elkészítésében való közreműködés.
  • Pályázatok elkészítésében való közreműködés.

Hírek

NAV Közlemény a adatszolgáltatási haladékról
NAV 2018. július 1-jén közleményt adott ki az online adatszolgáltatásra vonatkozó átmeneti időszakról. A közlemény szerint ha egy vállalkozás számlázó programja július elsejétől még nem képes az új szabályok szerinti számlaadat-szolgáltatásra, a NAV szankciómentességet garantál, ha az adatok még július végéig beérkeznek. Fontos, hogy a haladék kizárólag a számlázó programból történő adatszolgáltatásra vonatkozik, a nyomdai gyártású számlatömbből kibocsátott kézi számlákra nem!!!

Számlázó program és kézi számla együttes használata
Ha a jelenleg használt számlázó program nem alkalmas a 100 ezer Ft-os áfa tartalmú számlák elektronikus átadására, akkor ez a program kizárólag értékhatár alatti számlák elkészítésére használható. Az értékhatár felett előállított számla esetén bírság kiszabására kerül sor. Megoldás lehet, hogy a határérték feletti számlák kézi számlán kerülnek kibocsátásra és erről az adatszolgáltatás a NAV online számla felületén kerül teljesítésre. Egy vállalkozás alkalmazhat több számlázó programot, a program mellett kézi számlákat is kiállíthat és kizárólag kézi számlázást is végezhet. A kézi számlázás választása esetén többlet adminisztráció jelentkezik. A számlázó program használata esetén folyamatos, üzembiztos internet-szolgáltatás és

NAV Számlázó program használata
A NAV által kifejlesztett számlázó program a törvényi minimum feltételeit teljesíti. Ennek következtében kisvállalkozásoknak ajánlható, bonyolultabb számlázási feladatok megoldására nem alkalmas. A NAV-os program nem figyeli a 100 ezres áfa határt, minden elkészített számla beküldésre kerül. A NAV-os számlázó program használatához is szükséges a regisztráció és a technikai felhasználó létrehozása és a képzett kulcsok számlázó programba történő rögzítése.

Adatszolgáltatás számlákról - SÜRGŐS FELADAT
Az adatszolgáltatás a számlák elkészítési módjához igazodva két úton valósulhat meg: (1) Aki programmal készíti a számláját, ott a számlázó programnak kell alkalmasnak lennie az adatszolgáltatás elektronikus módon történő, azonnali beadására. (2) Aki nyomdai úton előállított számlát használ, annak a 100 és 500 ezer Ft közötti áfa-tartalmú számlák esetében a kibocsátást követő 5 naptári napon belül, az 500 ezer Ft-ot elérő áfa-tartalmú számlák esetében legkésőbb a kibocsátást követő naptári napon kell számlánkénti adatot szolgáltatni a NAV részére. A szabály igen szigorú, mert naptári napot ír elő és nem munkanapot.

Ajánlatkérés

Válaszoljon a kérdésekre, hogy el tudjuk Önnek küldeni ajánlatunkat.


 Ajánlatkérés 

Elérhetőség

Pécs, Petőfi Sándor u. 29/1.


Központi elérhetőségek

  • Telefon: 72/310-842, 333-281
  • Telefax: 72/313-993
  • e-mail: larix@larixaudit.hu


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő és szerda: 12-16 óra között
  • Többi munkanap: 8-12 óra között