A partnereink sikere, a mi sikerünk!

Tevékenység

I. Számviteli és adózási feladatok

 A számviteli törvény szerinti számviteli rend kialakítása.

 A számviteli munka folyamatos végzése, akár a megbízó telephelyén.
 A törvény által előírt analitikus (tárgyi eszköz, beruházás, vevő-szállító, stb), és főkönyvi nyilvántartások vezetése.
 Az adótörvények szerinti adózási rend betartása, áfa, szja, társasági adó és egyéb adók bevallási kötelezettségének teljesítése.
 A vállalkozások értesítése az aktuális fizetendő adókról, egyéb befizetési kötelezettségekről és esedékes adóelőlegekről.
 A vállalkozások részére havi rendszerességgel a főkönyvi kivonat, az eredménykimutatás és a mérleg elkészítése, átadása.
 Költséghelyes könyvelés esetén költséghelyre vonatkozó lekérdezések elkészítése.
 A vállalkozások képviselete adóhatóságok előtt.
 A vállalkozások önellenőrzéseinek elkészítése, önellenőrzési pótlék kiszámítása.
 A könyvelés könyvvizsgálatra való előkészítése. Biztosítjuk a könyvvizsgáló részére a folyamatos munkavégzés lehetőségét.
 Az év végi adóbevallások, adatközlések elkészítése.
 Az év végi könyvviteli beszámoló (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet) elkészítése.


II. Bérszámfejtés, társadalombiztosítási feladatok
 A bérszámfejtés és bérelszámolás elkészítése, a társadalombiztosítás által előírt járulékok és hozzájárulások megállapítása.
 Egyszerűsített foglalkoztatásban résztvevők bérszámfejtése.
 A vállalkozások értesítése az aktuális fizetendő adókról, társadalombiztosítási járulékokról egyéb befizetési kötelezettségekről.
 Munkaviszonyos dolgozók változás-bejelentésének elkészítése, leadása.

 

 

III. Nem rendszeres, külön megállapodás alapján végzett megbízások

1.Adótanácsadás
 Cégalapítás előtti döntések optimalizálása.
 Fontos gazdasági lépések előtt döntési változatok elkészítése.
 Vitás ügyekben, az adóhatóság előtti képviselet.
 Adószakértői munka áfa, szja, társasági adó, KIVA, KATA területén.
 Cégátalakítás (egyesülés, beolvadás, szétválás) teljes körű intézése.
 KIVA, KATA szerinti adózásra való áttérés számítása.
 Osztalék optimalizálása.

2. Szabályzatok készítése, aktualizálása
 Számviteli politika
 Értékelési szabályzat
 Leltározási szabályzat
 Pénzkezelési szabályzat
 Bizonylati szabályzat
 Számlarend


3. Tőkebevonás
 Hitelkérelmek elkészítésében való közreműködés.
 Pályázatok elkészítésében való közreműködés.

4. Egyéb feladatok
 Egyszerűsített foglalkoztatásban résztvevők bejelentése.
 A vállalkozás részére alkalmas könyvvizsgáló megkeresése.
 Számlázás.
 Statisztikák elkészítése, amennyiben a számviteli alapadatokból a szükséges adattartalom kinyerhető.
 Az iroda által alkalmazott szoftverekkel a megbízó igényeihez igazított lekérdezések, listák és riportok készítése.
 Az önadózásra kötelezett magánszemélyek szja-bevallásának elkészítése.
 A megbízás időszakát megelőző évekre vonatkozó számviteli elszámolások, bevallások és önellenőrzések elkészítése.
 

Hírek

A NAV adatszolgáltatás következményei
A NAV rendszerébe minden adott társaságra, adószámra elkészült számla beérkezik, függetlenül attól, hogy a számlát ki kérte. Vegyük figyelembe, hogy az adatszolgáltatás tartalmazza a számla tételsorait, azaz akár készlet ellenőrzésre is alkalmas. A számlaadatok alapján az adóhatóság még komplexebb ellenőrzéseket tud végezni, anélkül, hogy megjelenne az adóalany portáján.

Számlaadat-szolgáltatás türelmi idő
Senki sem feledkezzen meg arról, hogy az első, június 30-át követő számlájának a kibocsátása előtt végezze el a NAV Online Számla rendszerében a regisztrációt. A regisztráció elmulasztása, késői elvégzése nem mentesít A NAV által szeptember 30-ig tartó türelmi időszakban alkalmazott szankciómentesség alól.

Pénztárgép és számlakibocsátás
Amikor a pénztárgép nem alkalmas számlakészítésre, a pénztárgépet használó vállalkozásoknak el kell felejteni azt a berögződött technikát, hogy ha valaki számlát kér, akkor az ellenérték pénztárgépbe kerül rögzítésre és a nyugta a számla második példánya mellé kerül.

Mindenről ne kérjünk számlát!
Fokozottan kell a jövőben figyelni arra, hogy csak azokról a beszerzésekről kérjünk számlát, melyek valóban a vállalkozás érdekében merültek fel. Már nem követhető az az elv, hogy „mindenről számlát kérünk, majd a könyvelő eldönti, hogy elszámolható-e”. Minden adóalany le fogja jelenteni a vállalkozásunknak kibocsátott számláit és a NAV várni fogja tőlünk is az ehhez kapcsolódó számla bejelentését.

Ajánlatkérés

Válaszoljon a kérdésekre, hogy el tudjuk Önnek küldeni ajánlatunkat.


 Ajánlatkérés 

Elérhetőség

Pécs, Petőfi Sándor u. 29/1.


Központi elérhetőségek

  • Telefax: 72/313-993
  • e-mail: larix@larixaudit.hu


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő és szerda: 12-16 óra között
  • Többi munkanap: 8-12 óra között