A partnereink sikere, a mi sikerünk!

Bemutatkozás

Minden vállalkozás vezetője tudja, hogy a gazdálkodást érintő jogszabály-dzsungelében önmaga könnyen eltéved, pedig minden döntésének komoly pénzügyi következménye lehet. Kell a segítség minden vállalkozásnak, ahol döntéseinek előkészítését, a vállalkozás gazdálkodását hatékonyan támogatják és emellett a követelményeknek megfelelő könyvelési munkát is elvégzik. Fejlődni csak az tud, aki komplex szolgáltatást nyújtó szakmai segítségre támaszkodik.

A Larix Audit Kft. egy olyan vállalkozás, mely a számviteli szolgáltatása mellett adó- és üzletviteli tanácsadást tud nyújtani és segítséget tud adni a könyvvizsgálat lebonyolításában.

Társaságunk 1996-ban jött létre, négy jól ismert számviteli szakember, Orosz Bertalan, dr. Sasvári László, dr. Hoffmann Anna és Sinka Péter részvételével. Időközben a tulajdonosi szerkezet átalakult, de a társaság tevékenysége nem változott, üzletköre bővült és jelentős vállalkozások könyvelését mondhatja magáénak.

Az eltelt 25 évben jól látható, hogy megnőtt a számviteli szolgáltatást, az adótanácsadást és a könyvvizsgálatot végző vállalkozások szerepe és felelőssége. A három tevékenység kiegészíti egymást és a vállalkozások érdeke is az, hogy e három tevékenységből fakadó követelmények minden döntésüket segítsék. Egy könyvelőiroda, helyesebben egy szolgáltató szervezet a piaci verseny igényeinek úgy tud eleget tenni, hogy a hagyományos könyvvelői tevékenységen túlmutató szolgáltatásokat nyújt. A vállalkozások vezetőinek nincs idejük arra, hogy a gazdasági jogszabályok gyors változásait kövessék. Elvárják a számviteli szolgáltatótól, hogy informálja a szükséges változásokról és változásokhoz való igazodásról.

A Larix Audit Kft. irodájának szolgáltatásai:

A vállalkozások gazdasági tevékenységének komplex kezelése; számviteli-, gazdasági- és adótanácsadás, valamint a könyvvizsgálat koordinálása.

A társaság és a szolgáltatói iroda vezetését önálló, erre a feladatra alkalmazott szakember látja el.


A hagyományos könyvelői tevékenységen túlmutató szolgáltatások:

  • Kisvállalati adó (KIVA) bevezetése
  • KATA szerinti adózás alkalmazása,
  • Adóoptimalizálás, adótervezés,
  • napi rendelkezésre állás 8-tól 16 óráig, mind a könyvelők, mind az irodavezető részéről,
  • belső információs újság, a Larix Hírlevél rendszeres kiadása,
  • tájékoztató fórumok megtartása, melyen neves szakemberek készítik fel partnereinket a gazdasági körülményekben történő változásokra,
  • a Larix Audit Kft. honapjáról elérhető információk.
  • a partner igényeihez alkalmazkodó információs rendszer kiépítése.

A munkánkért teljeskörü felelősséget vállalunk. Az üzletmenet kockázatának csökkentése érdekében jelentős összegű biztosítással rendelkezünk.
Biztonságos szakmai háttér, mely fakad a munkatársak szakmai felkészültségéből. Ha szükséges akkor külső szakértő bevonására is van mód.
Vállalkozás fejlesztését, pénzügyi finanszírozását segítő pályázatokban, banki konstrukciókban való aktív részvétel.

Mottó: A partnereink sikere, a mi sikerünk!


Pécsi Attila
ügyvezető 

Hírek

Gyermeket nevelők adóvisszatérítése
Megjelent az 560/2021. (IX.30.) Kormányrendelet, a gyermeket nevelő magánszemélyek adóvisszatérítéséről. A kedvezményt az veheti igénybe, aki családi kedvezményre jogosult. Fontos, hogy a szülők a gyermekkel egy lakcímen lakjanak. Kivétel azon elvált szülők, akik közös gyermekeiket felváltva gondozzák, és ezért 50%-50%-ban kapják a családi pótlékot, és ezzel megegyező arányban kapják a családi adókedvezményt. Ebben az esetben ők is jogosultak adóvisszatérítésre. Ha a feltételnek mindkét szülő, élettársi kapcsolatban élő megfelel, akkor a visszatérítést mindketten igénybe vehetik.

Távértékesítés szabályai - OSS
A távértékesítésről akkor beszélünk, ha magyar adóalany más tagállamba értékesít, nem adóalanyoknak (magánszemély, alanyi adómentes vállalkozás, adóalanynak nem minősülő szervezet), vagy olyan vállalkozásnak, amely nem közli a közösségi adószámát. Az adóalany 10.000 eurós értékhatárig dönthet arról, hogy távértékesítést milyen módon kívánja számlázni. Lehetősége van, hogy az értékhatárig magyar áfával számlázzon, de azt is megteheti, hogy első értékesítéstől kezdődően már regisztrál a NAV OSS rendszerébe.

Távmunka átmeneti szabályai
A 2021. július 3-án életbe lépett 487/2021. Kormányrendelet értelmében a veszélyhelyzet ideje alatt a munkaadó és a munkavállaló közös megegyezéssel eltérhet a Munka törvénykönyve távmunkavégzésre vonatkozó szabályaitól. Gyakorlatilag az átmeneti szabály legalizálni kívánja a „home office” munkavégzést, mely sok esetben azt jelenti, hogy munkavállaló a heti öt munkanapból csak egy-két napot tölt a munkahelyén. A távmunkavégzés eddigi szabályai csak az esetet fogadta el, ha a munkavégzés kizárólag a munkáltató telephelyétől elkülönült helyszínen történik.

NAV Online számla regisztráció
A NAV augusztus 26-án alapvetően megváltoztatta az Online Számla rendszer felületét. Az eddigi macerás regisztrációs kötelezettség megszűnik. Azon ügyvezető, aki eddig teljesítette a regisztrációs kötelezettségét, az a felületen csak „Bejelentkezés” gombbal tud továbblépni és az ügyfélkapuval tud bejelentkezni. Az újonnan alakult vállalkozások esetén sincs szükség regisztrációra, a vállalkozáshoz a NAV által rendelet ügyvezető, vagy meghatalmazott azonnal tud az Online Számla rendszerben technikai felhasználót létrehozni.

Ajánlatkérés

Válaszoljon a kérdésekre, hogy el tudjuk Önnek küldeni ajánlatunkat.


 Ajánlatkérés 

Elérhetőség

Pécs, Petőfi Sándor u. 29/1.


Központi elérhetőségek

  • Telefax: 72/313-993
  • e-mail: larix@larixaudit.hu


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő és szerda: 12-16 óra között
  • Többi munkanap: 8-12 óra között