A partnereink sikere, a mi sikerünk!

Bemutatkozás

Minden vállalkozás vezetője tudja, hogy a gazdálkodást érintő jogszabály-dzsungelében önmaga könnyen eltéved, pedig minden döntésének komoly pénzügyi következménye lehet. Kell a segítség minden vállalkozásnak, ahol döntéseinek előkészítését, a vállalkozás gazdálkodását hatékonyan támogatják és emellett a követelményeknek megfelelő könyvelési munkát is elvégzik. Fejlődni csak az tud, aki komplex szolgáltatást nyújtó szakmai segítségre támaszkodik.

A Larix Audit Kft. egy olyan vállalkozás, mely a számviteli szolgáltatása mellett adó- és üzletviteli tanácsadást tud nyújtani és segítséget tud adni a könyvvizsgálat lebonyolításában.

Társaságunk 1996-ban jött létre, négy jól ismert számviteli szakember, Orosz Bertalan, dr. Sasvári László, dr. Hoffmann Anna és Sinka Péter részvételével. Időközben a tulajdonosi szerkezet átalakult, de a társaság tevékenysége nem változott, üzletköre bővült és jelentős vállalkozások könyvelését mondhatja magáénak.

Az eltelt több mint 20 évben jól látható, hogy megnőtt a számviteli szolgáltatást, az adótanácsadást és a könyvvizsgálatot végző vállalkozások szerepe és felelőssége. A három tevékenység kiegészíti egymást és a vállalkozások érdeke is az, hogy e három tevékenységből fakadó követelmények minden döntésüket segítsék. Egy könyvelőiroda, helyesebben egy szolgáltató szervezet a piaci verseny igényeinek úgy tud eleget tenni, hogy a hagyományos könyvvelői tevékenységen túlmutató szolgáltatásokat nyújt. A vállalkozások vezetőinek nincs idejük arra, hogy a gazdasági jogszabályok gyors változásait kövessék. Elvárják a számviteli szolgáltatótól, hogy informálja a szükséges változásokról és változásokhoz való igazodásról.

A Larix Audit Kft. irodájának szolgáltatásai:

A vállalkozások gazdasági tevékenységének komplex kezelése; számviteli-, gazdasági- és adótanácsadás, valamint a könyvvizsgálat koordinálása.

A társaság és a szolgáltatói iroda vezetését önálló, erre a feladatra alkalmazott szakember látja el.


A hagyományos könyvelői tevékenységen túlmutató szolgáltatások:

  • Kisvállalati adó (KIVA) bevezetése
  • KATA szerinti adózás alkalmazása,
  • Adóoptimalizálás, adótervezés,
  • napi rendelkezésre állás 8-tól 16 óráig, mind a könyvelők, mind az irodavezető részéről,
  • belső információs újság, a Larix Hírlevél rendszeres kiadása,
  • tájékoztató fórumok megtartása, melyen neves szakemberek készítik fel partnereinket a gazdasági körülményekben történő változásokra,
  • a Larix Audit Kft. honapjáról elérhető információk.
  • a partner igényeihez alkalmazkodó információs rendszer kiépítése.

A munkánkért teljeskörü felelősséget vállalunk. Az üzletmenet kockázatának csökkentése érdekében jelentős összegű biztosítással rendelkezünk.
Biztonságos szakmai háttér, mely fakad a munkatársak szakmai felkészültségéből. Ha szükséges akkor külső szakértő bevonására is van mód.
Vállalkozás fejlesztését, pénzügyi finanszírozását segítő pályázatokban, banki konstrukciókban való aktív részvétel.

Mottó: A partnereink sikere, a mi sikerünk!


Pécsi Attila
ügyvezető 

Hírek

Távmunka ideiglenes szabályozása
Kormányzati döntés alapján a dolgozók távmunkában foglalkoztathatók anélkül, hogy a Munka törvénykönyve és a Munkavédelmi törvény erre az esetre vonatkozó minden tételes szabályát be kellene tartani. E mellett a munkaadó megtérítheti a munkavállaló költségeit, melynek adómentes érteke maximum a havi minimálbér 10%-a, jelenleg 16.100,- Ft. Erről a két félnek írásban kell megállapodnia.

Kijárási tilalom idején végzett munka
A vészhelyzet idejére vonatkozik az a szabály, hogy este 8 és hajnali 5 óra között kijárási tilalom lépett életbe. Az érintett időszak alatt csak munkavégzés, vagy munkába járás miatt lehet közterületen tartózkodni, melynek jogosságát a munkáltatónak igazolni kell és a magánszemélynél a megfelelő dokumentumnak ott kell lenni. A központilag kiadott igazolás forma elérhető a dokumentumtár munkaügyi részében.

Vészhelyezethez kapcsolódó gazdasági intézkedések
A tavaszi intézkedésekhez hasonló ágazatok kerültek a segítségre szoruló ágazatok közé. A rendelet értelmében a veszélyeztetett vállalkozások esetén nem kell november hónapra fizetni szochot, szakképzési hozzájárulást és kivát. Ezen felül a vállalkozás a Munkaügyi központon keresztül bértámogatást kérhet, a bér maximum 50%-ig terjedhet.

Számlázás 8 napon belül
Az áfa-törvény szabályai szerint a számlát az abban foglalt gazdasági esemény teljesítésének időpontjáig, de legfeljebb a teljesítést követő 8 napon belül kell kiállítani. Mikor a teljesítés napját szállítólevél, teljesítés igazolás alapján határozzuk meg, akkor sok esetben előfordul, hogy nem állnak időben rendelkezésre a teljesítést igazoló okmányok. Ez esetben dokumentálni kell, hogy az alapdokumentumok mikor kerültek a számlát kibocsátó rendelkezésére és innen indul a 8 nap. Ha a felek időszaki elszámolásban állapodtak meg, akkor a teljesítés időpontja sajátos módon van kiszámítva, de ebben az esetben is igaz, hogy a teljesítést követő 8 nap áll rendelkezésre a számlázásra. Ezzel a módszerrel sok esetben biztonsággal megoldható a 8 napon belüli számlázás.

Ajánlatkérés

Válaszoljon a kérdésekre, hogy el tudjuk Önnek küldeni ajánlatunkat.


 Ajánlatkérés 

Elérhetőség

Pécs, Petőfi Sándor u. 29/1.


Központi elérhetőségek

  • Telefax: 72/313-993
  • e-mail: larix@larixaudit.hu


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő és szerda: 12-16 óra között
  • Többi munkanap: 8-12 óra között