A partnereink sikere, a mi sikerünk!

Hírek

Távértékesítés szabályai - OSS

2021-09-20

A távértékesítésről akkor beszélünk, ha magyar adóalany más tagállamba értékesít, nem adóalanyoknak (magánszemély, alanyi adómentes vállalkozás, adóalanynak nem minősülő szervezet), vagy olyan vállalkozásnak, amely nem közli a közösségi adószámát. Az adóalany 10.000 eurós értékhatárig dönthet arról, hogy távértékesítést milyen módon kívánja számlázni. Lehetősége van, hogy az értékhatárig magyar áfával számlázzon, de azt is megteheti, hogy első értékesítéstől kezdődően már regisztrál a NAV OSS rendszerébe.


Ez a regisztrációs lehetőség 2021. július 1-jétől lépett életbe. Aki a regisztrációt megtette, az értékesítése során a megfelelő tagállami adókulcsot tudja használni. A tágállami adókulcsok mértéke megtalálható az oss.nav.gov.hu oldalon. Fontos felhívni a figyelmet a számlázó program helyes kiválasztására, hisz programnak az összes tagállami áfa mértékét tudnia kell. (A régi szabályok szerint ilyen értékesítés esetén az adott tagállamban adószámot kellett kérni és ennek felhasználásával kellet az adott tagállami szabályok szerint számlázni.)
Az távértékesítésre vonatkozó számlát nem kell lejelenteni az adóhatóságnak, de az áfa-bevallásban fel kell tüntetni és a NAV OSS rendszerében negyedévente tagállamonkénti bontásban bevallást kell készíteni. Adófizetés és adóbevallás a NAV-hoz forintban, a negyedév utolsó napján érvényes EKB árfolyamon forintosítva történik. A távértékesítés teljesítése helye külföld, de ennek ellenére a beszerzés során felmerült áfa levonható. A NAV OSS rendszerébe való belépés komoly előkészítést igényel és azoknak tudjuk ajánlani, ahol olyan webshop működik, mely területi korlátok nélkül, főként magánszemélyek felé értékesít.
 

Hírek

Gyermeket nevelők adóvisszatérítése
Megjelent az 560/2021. (IX.30.) Kormányrendelet, a gyermeket nevelő magánszemélyek adóvisszatérítéséről. A kedvezményt az veheti igénybe, aki családi kedvezményre jogosult. Fontos, hogy a szülők a gyermekkel egy lakcímen lakjanak. Kivétel azon elvált szülők, akik közös gyermekeiket felváltva gondozzák, és ezért 50%-50%-ban kapják a családi pótlékot, és ezzel megegyező arányban kapják a családi adókedvezményt. Ebben az esetben ők is jogosultak adóvisszatérítésre. Ha a feltételnek mindkét szülő, élettársi kapcsolatban élő megfelel, akkor a visszatérítést mindketten igénybe vehetik.

Távértékesítés szabályai - OSS
A távértékesítésről akkor beszélünk, ha magyar adóalany más tagállamba értékesít, nem adóalanyoknak (magánszemély, alanyi adómentes vállalkozás, adóalanynak nem minősülő szervezet), vagy olyan vállalkozásnak, amely nem közli a közösségi adószámát. Az adóalany 10.000 eurós értékhatárig dönthet arról, hogy távértékesítést milyen módon kívánja számlázni. Lehetősége van, hogy az értékhatárig magyar áfával számlázzon, de azt is megteheti, hogy első értékesítéstől kezdődően már regisztrál a NAV OSS rendszerébe.

Távmunka átmeneti szabályai
A 2021. július 3-án életbe lépett 487/2021. Kormányrendelet értelmében a veszélyhelyzet ideje alatt a munkaadó és a munkavállaló közös megegyezéssel eltérhet a Munka törvénykönyve távmunkavégzésre vonatkozó szabályaitól. Gyakorlatilag az átmeneti szabály legalizálni kívánja a „home office” munkavégzést, mely sok esetben azt jelenti, hogy munkavállaló a heti öt munkanapból csak egy-két napot tölt a munkahelyén. A távmunkavégzés eddigi szabályai csak az esetet fogadta el, ha a munkavégzés kizárólag a munkáltató telephelyétől elkülönült helyszínen történik.

NAV Online számla regisztráció
A NAV augusztus 26-án alapvetően megváltoztatta az Online Számla rendszer felületét. Az eddigi macerás regisztrációs kötelezettség megszűnik. Azon ügyvezető, aki eddig teljesítette a regisztrációs kötelezettségét, az a felületen csak „Bejelentkezés” gombbal tud továbblépni és az ügyfélkapuval tud bejelentkezni. Az újonnan alakult vállalkozások esetén sincs szükség regisztrációra, a vállalkozáshoz a NAV által rendelet ügyvezető, vagy meghatalmazott azonnal tud az Online Számla rendszerben technikai felhasználót létrehozni.

Ajánlatkérés

Válaszoljon a kérdésekre, hogy el tudjuk Önnek küldeni ajánlatunkat.


 Ajánlatkérés 

Elérhetőség

Pécs, Petőfi Sándor u. 29/1.


Központi elérhetőségek

  • Telefax: 72/313-993
  • e-mail: larix@larixaudit.hu


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő és szerda: 12-16 óra között
  • Többi munkanap: 8-12 óra között