A partnereink sikere, a mi sikerünk!

Hírek

Adatszolgáltatás számlákról - SÜRGŐS FELADAT

2018-06-04

Az adatszolgáltatás a számlák elkészítési módjához igazodva két úton valósulhat meg: (1) Aki programmal készíti a számláját, ott a számlázó programnak kell alkalmasnak lennie az adatszolgáltatás elektronikus módon történő, azonnali beadására. (2) Aki nyomdai úton előállított számlát használ, annak a 100 és 500 ezer Ft közötti áfa-tartalmú számlák esetében a kibocsátást követő 5 naptári napon belül, az 500 ezer Ft-ot elérő áfa-tartalmú számlák esetében legkésőbb a kibocsátást követő naptári napon kell számlánkénti adatot szolgáltatni a NAV részére. A szabály igen szigorú, mert naptári napot ír elő és nem munkanapot.


Bármely megoldást is tekintjük, a számlákkal kapcsolatos adatszolgáltatás és a NAV rendszerében történő regisztráció elvégzését könyvelőirodánk nem vállalja, azt helyben kell megoldani. A felkészülés érdekében a Hírlevélhez csatolunk a NAV által készített felkészítő anyagot, mely segít értelmezni a változásokat.

Az adatszolgáltatás bármilyen módon is történik a NAV számítástechnikai rendszerében (https://onlineszamla.nav.gov.hu), előzetesen regisztrációt kell végrehajtani, melyet a törvényes képviselő, vagy állandó meghatalmazottja ügyfélkapuján keresztül és adóazonosító jelének megadásával valósíthat meg. Őket nevezi a rendszer elsődleges felhasználóknak. Az elsődleges felhasználó hozhat létre másodlagos és technikai felhasználót. A másodlagos felhasználóhoz jogosultságok rendelhetők, így jogosult lehet számlaadat rögzítésre, lekérdezésre. A másodlagos felhasználónak nem kell rendelkeznie ügyfélkapus regisztrációval, a NAV rendszerébe történő belépéshez elegendő az elsődleges felhasználó által kiadott név és jelszó megadása.
 

Hírek

Gyermeket nevelők adóvisszatérítése
Megjelent az 560/2021. (IX.30.) Kormányrendelet, a gyermeket nevelő magánszemélyek adóvisszatérítéséről. A kedvezményt az veheti igénybe, aki családi kedvezményre jogosult. Fontos, hogy a szülők a gyermekkel egy lakcímen lakjanak. Kivétel azon elvált szülők, akik közös gyermekeiket felváltva gondozzák, és ezért 50%-50%-ban kapják a családi pótlékot, és ezzel megegyező arányban kapják a családi adókedvezményt. Ebben az esetben ők is jogosultak adóvisszatérítésre. Ha a feltételnek mindkét szülő, élettársi kapcsolatban élő megfelel, akkor a visszatérítést mindketten igénybe vehetik.

Távértékesítés szabályai - OSS
A távértékesítésről akkor beszélünk, ha magyar adóalany más tagállamba értékesít, nem adóalanyoknak (magánszemély, alanyi adómentes vállalkozás, adóalanynak nem minősülő szervezet), vagy olyan vállalkozásnak, amely nem közli a közösségi adószámát. Az adóalany 10.000 eurós értékhatárig dönthet arról, hogy távértékesítést milyen módon kívánja számlázni. Lehetősége van, hogy az értékhatárig magyar áfával számlázzon, de azt is megteheti, hogy első értékesítéstől kezdődően már regisztrál a NAV OSS rendszerébe.

Távmunka átmeneti szabályai
A 2021. július 3-án életbe lépett 487/2021. Kormányrendelet értelmében a veszélyhelyzet ideje alatt a munkaadó és a munkavállaló közös megegyezéssel eltérhet a Munka törvénykönyve távmunkavégzésre vonatkozó szabályaitól. Gyakorlatilag az átmeneti szabály legalizálni kívánja a „home office” munkavégzést, mely sok esetben azt jelenti, hogy munkavállaló a heti öt munkanapból csak egy-két napot tölt a munkahelyén. A távmunkavégzés eddigi szabályai csak az esetet fogadta el, ha a munkavégzés kizárólag a munkáltató telephelyétől elkülönült helyszínen történik.

NAV Online számla regisztráció
A NAV augusztus 26-án alapvetően megváltoztatta az Online Számla rendszer felületét. Az eddigi macerás regisztrációs kötelezettség megszűnik. Azon ügyvezető, aki eddig teljesítette a regisztrációs kötelezettségét, az a felületen csak „Bejelentkezés” gombbal tud továbblépni és az ügyfélkapuval tud bejelentkezni. Az újonnan alakult vállalkozások esetén sincs szükség regisztrációra, a vállalkozáshoz a NAV által rendelet ügyvezető, vagy meghatalmazott azonnal tud az Online Számla rendszerben technikai felhasználót létrehozni.

Ajánlatkérés

Válaszoljon a kérdésekre, hogy el tudjuk Önnek küldeni ajánlatunkat.


 Ajánlatkérés 

Elérhetőség

Pécs, Petőfi Sándor u. 29/1.


Központi elérhetőségek

  • Telefax: 72/313-993
  • e-mail: larix@larixaudit.hu


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő és szerda: 12-16 óra között
  • Többi munkanap: 8-12 óra között