A partnereink sikere, a mi sikerünk!

Hírek

Pénztárgépek ellenőrzése

2015-01-10

Az adóhatóság elkezdte az online pénztárgépek ellenőrzését. A következőkre hívjuk fel figyelmüket, mert minden hiba jelentős összegű bírsággal járhat.


- Kötelező napi zárást végezni és sose felejtsék el a napi nyitó összeg beütését.
A nyitó pénztár összege elektronikusan elküldésre kerül a NAV szerverére, tehát bármikor ellenőrizhető. Az adóhivatal nem fogadja el a nyitás összegét nulla forintban, nyitáskor váltópénznek kell lennie.
- A borravaló összegét azonnal el kell különíteni a kapott bevételtől és nem szabad az üzlet pénztárában tartani. Ellenőrzés során a többlet bevételt eltitkolt bevételnek minősítik. Ha a pénztár nyitó nincs beütve, akkor az is többlet bevételt jelent.
- A hatóság az elektronikus adatok alapján látja azt, hogy adott napon milyen rendszerességgel keletkeztek nyugták. Így elemezni tudja a napi, a heti, a havi forgalom eloszlását, a lökésszerű bevételek keletkezését.
- A pénztárgépeket az első üzembe helyezését követő egy éven belül, majd minden évben felül kell vizsgáltatni a NAV nyilvántartásában szereplő szervizzel. A szerviz elvégzése elektronikusan beküldésre kerül a NAV-nak, tehát ez is ellenőrizhető.
 

Hírek

Gyermeket nevelők adóvisszatérítése
Megjelent az 560/2021. (IX.30.) Kormányrendelet, a gyermeket nevelő magánszemélyek adóvisszatérítéséről. A kedvezményt az veheti igénybe, aki családi kedvezményre jogosult. Fontos, hogy a szülők a gyermekkel egy lakcímen lakjanak. Kivétel azon elvált szülők, akik közös gyermekeiket felváltva gondozzák, és ezért 50%-50%-ban kapják a családi pótlékot, és ezzel megegyező arányban kapják a családi adókedvezményt. Ebben az esetben ők is jogosultak adóvisszatérítésre. Ha a feltételnek mindkét szülő, élettársi kapcsolatban élő megfelel, akkor a visszatérítést mindketten igénybe vehetik.

Távértékesítés szabályai - OSS
A távértékesítésről akkor beszélünk, ha magyar adóalany más tagállamba értékesít, nem adóalanyoknak (magánszemély, alanyi adómentes vállalkozás, adóalanynak nem minősülő szervezet), vagy olyan vállalkozásnak, amely nem közli a közösségi adószámát. Az adóalany 10.000 eurós értékhatárig dönthet arról, hogy távértékesítést milyen módon kívánja számlázni. Lehetősége van, hogy az értékhatárig magyar áfával számlázzon, de azt is megteheti, hogy első értékesítéstől kezdődően már regisztrál a NAV OSS rendszerébe.

Távmunka átmeneti szabályai
A 2021. július 3-án életbe lépett 487/2021. Kormányrendelet értelmében a veszélyhelyzet ideje alatt a munkaadó és a munkavállaló közös megegyezéssel eltérhet a Munka törvénykönyve távmunkavégzésre vonatkozó szabályaitól. Gyakorlatilag az átmeneti szabály legalizálni kívánja a „home office” munkavégzést, mely sok esetben azt jelenti, hogy munkavállaló a heti öt munkanapból csak egy-két napot tölt a munkahelyén. A távmunkavégzés eddigi szabályai csak az esetet fogadta el, ha a munkavégzés kizárólag a munkáltató telephelyétől elkülönült helyszínen történik.

NAV Online számla regisztráció
A NAV augusztus 26-án alapvetően megváltoztatta az Online Számla rendszer felületét. Az eddigi macerás regisztrációs kötelezettség megszűnik. Azon ügyvezető, aki eddig teljesítette a regisztrációs kötelezettségét, az a felületen csak „Bejelentkezés” gombbal tud továbblépni és az ügyfélkapuval tud bejelentkezni. Az újonnan alakult vállalkozások esetén sincs szükség regisztrációra, a vállalkozáshoz a NAV által rendelet ügyvezető, vagy meghatalmazott azonnal tud az Online Számla rendszerben technikai felhasználót létrehozni.

Ajánlatkérés

Válaszoljon a kérdésekre, hogy el tudjuk Önnek küldeni ajánlatunkat.


 Ajánlatkérés 

Elérhetőség

Pécs, Petőfi Sándor u. 29/1.


Központi elérhetőségek

  • Telefax: 72/313-993
  • e-mail: larix@larixaudit.hu


Ügyfélfogadás:

  • Hétfő és szerda: 12-16 óra között
  • Többi munkanap: 8-12 óra között